A japán Barbie (Forrás: 2B Galéria)
A 2B Galériában hat japán képzőművész három nő és három férfi mutatkozik be péntekén. A helyszín nem mindennapi keresztutak csomópontját jelenti a hatoknak.
A férfiak Arimichi Iwasawa, Tatsuo Osawa és Masato Ashitani egy japán művészcsoport, az Uneasiness (Fészkelődők) alapító tagjai, Oszakából, Nyugat-Japán legnagyobb metropolisából érkeztek.
Masato, a fablokknyomtatás mestere kézi reszelőket és apró vésőket használ a fa megmunkálása során , egyetlen eredeti mintát készít el, majd számítógéppel összekapcsolt színestinta-nyomtatót és fotográfiát használ a sokszorosításhoz. Tatsuo optikai trükköket alkalmaz, ezek nyomán a szemlélő saját magát is megpillantja az alkotás hátterében. Az eredmény misztikus élményt nyújt minden látogatónak. Arimichi áttetsző, buborékokat rejtő anyaggal vonja be festményeit, saját készítésű tárgyait, így a néző megérezheti a bennük áramló feszültségeket, a rájuk nehezedő gravitáció erejét. Az alkotások az átlátszóság érzetét keltik.
A nők New Yorkban élnek, és a találkozás iróniájaként a tradicionális japán kultúra konzerválásán dolgoznak. Kazuko Miyamoto performance-ában madárdalra táncol, amelyet egy kertben vettek szalagra New York államban.
A hang lassan átúszik Dizzy Gillespie és Charlie „Bird” Parker zenéjébe.
A mozgásforma alapja a hagyományos japán és a kortárs amerikai táncok ötvözete. A táncperformance a galéria kiállítótermében felállítandó installáció része, ezt szintén a művész készíti el erre az alkalomra.
Rumi Tsuda teaivási ceremónia ihlette előadásához homokot, festéket, kavicsot, vizet, virágot, gyümölcsöt, pigmentet, tükröt, fát és egy japánosított Barbie babát használ fel. A trió harmadik tagja, Nobuho Nagasawa New York-i várostervező mérnök, dizájner videomunkát küldött erre az alkalomra.
Japanese Meeting Point
október 12. november 3.
2B Galéria, Budapest IX., Ráday u. 47.
Somogyvári D. György