Uri Asaf kiállítása
Megnyitja Földényi F. László és Miklós Tamás, Atlantisz Könyvkiadó
2019.02.04.-03.01.
A 2B Galériában kiállításra kerülő rajzok és festmények és korai Kabbala két könyve között látszólag nincs kapcsolat. Középkori misztika és rajzok. Vajon e szokatlannak tűnő párhuzam valódi jelenség, vagy csak a művész fejéből ered? A kiállítóteremben, rajzok és festmények kíséretében bemutatjuk (magyar nyelven) a Provance-i kabbalisták 12. században írt művét, a „Báhir könyvét” és a „Zohár könyvét”, melyet Spanyolországban írtak a 13. században. A szokatlan párhuzam, szöveg és vizualitás között, illetve ez a különös „áthallás” a műfordító évekig tartó munkája közben mutatkozott meg, és ezalatt vagy később papírra, illetve vászonra került. A Kabbala, lényegét tekintve a bibliaértelmezés jelmezébe bújtatott világkép, mely fejezetről fejezetre, lapról lapra képeket gerjeszt abban, aki annak a varázsához közelít. A kiállított képek részben egyéni rögtönzések, melyek remélhetően a nézők képzelete előtt is megnyílnak.
Artworks and mystique? At the first thought, the artworks exhibited in Galéria 2B, has no connection with the early Kabbalah. However we experience a kind of dialogue between the two. In this occasion, artworks and books are presented in one space and time: the Book of Bahir (Provance, 12-th century) and the Book of Zohar (Spain, 13-th century), examples of the early Kabbalah. The dialogue has been developed during the long work of translation of the aforementioned books. The Kabbala, in its essence, is a worldview expressed by the way of biblical exegesis. This worldview is visualized in the artworks of this exhibition.