Kerekasztal beszélgetés. Résztvevők: Czeglédy Nina képzőművész, Radnóti Sándor filozófus, Bán Dávid kulturális antropológus, Forster Orsolya program menedzser, Sugár János képzőművész és tanítványai: Demeter Dávid, Juristovszky Tamara és Becze Dóra, Váradi András biokémikus, Váradi Júlia kulturális újságíró
A hozzáférés alapú társadalom, az élethosszig tartó tanulás, a digitális bennszülöttség és hálózataink fejlettsége a társadalmi átrendeződés meghatározó tényezői. A Korkérdés projekt célja, hogy workshopok és egy 2016 során tartandó kiállítás keretében, különböző nézőpontokból vizsgálja a generációs különbségek elmosódását. Kit tartunk ma fiatalnak és kit idősnek? Hogyan hatnak az intergenerációs kapcsolatokra új kommunikációs lehetőségeink? Mennyiben változtatja meg a technológia az öregkort? Hogyan válik digitális bennszülötté egy újszülött? Mi a véleménye erről idősöknek és fiataloknak, akiket az átrendeződés a leginkább érint? Hogyan jelennek meg ezek a témák a politikában, tudományban, művészetben, designban, technológiában, képzésben és közgazdaságban? A Korkérdés projekt első, témaindító kerekasztal beszélgetésén tudományos és művészeti megközelítésből vizsgálják a résztvevők ezt az új világot, a közönség bevonásával.
In our current „participatory” society life-long study, digital native status, ceaseless network development became determining factors. The aim of the „Korkerdes” (Age Factors) project is to investigate through panel discussions, exhibitions, performances and workshops the paradigm shifts and blurred boundaries of inter generational issues. Who is considered young and who is old today? How are the new communication tools impacting inter-generational relationships? To which extent do technologies alter conditions of advanced age? How does a newborn baby become a digital native? How do aging and young people view (who are most affected by these changes) these matters? And last but not least, how are these issues represented in politics, science, arts, technology, design, education and economy? The first introductory round table of the „Korkerdes” project examines through an interdidsciplinary participatory discussion some of the points in this „New World”.